ORGANIZACJA

Promocja sklepu w internecie

Mama Kubusia1 comment542 views

W dzisiejszych jedną z najskuteczniejszych metod promowania swojego sklepu internetowego w sieci jest niewątpliwie pozycjonowanie. Na naszym rynku jest bardzo wiele profesjonalnych firm, które oferują wysokiej klasy usługi SEO/SEM. Pozycjonowanie stron to znakomity sposób nie tylko na zdobycie wielu potencjalnych klientów, ale również na poprawienie pozytywnego wizerunku swojej firmy. Jeżeli zatem chcesz prześcignąć swoich dotychczasowych konkurentów i zwiększyć sprzedaż swoich towarów i usług to warto zainwestować w porządny marketing internetowy, zwłaszcza, że bez skutecznej promocji w Internecie bardzo ciężko będzie nam utrzymać się na rynku.

Pozycjonowanie to idealna propozycja zarówno dla dużych, jak i niewielkich sklepów, których nie stać na kosztowne kampanie reklamowe. Jeżeli nie chcesz czekać tygodniami na to, aż wasza strona wskoczy na pierwsze pozycje w wyszukiwarce Google, to możesz skorzystać również z kampanii linków sponsorowanych. Google AdWords daje nam naprawdę bardzo wiele możliwości i czasami niewielkim nakładem finansowych, możemy zbudować sobie siatkę stałych klientów, którzy będą chętnie odwiedzać nasz sklep i polecać go swoim znajomym.

Jeżeli posiadasz swój własny sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż produktów, to możesz skorzystać również z porównywarek internetowych. Bardzo wielu klientów w dzisiejszych czasach poszukuje towarów właśnie za pośrednictwem porównywarek. Obecnie warto korzystać przede wszystkim z takich serwisów jak np. Ceneo, Nokaut czy Skąpiec, które cieszą się największym zainteresowaniem.

W promowaniu sklepu internetowego pomocne mogą być również aukcje internetowe. Bardzo wielu właścicieli sklepów, wystawia swoje towary na aukcjach internetowych (najpopularniejsze tutaj Allegro) dzięki czemu może dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów. Aukcje internetowe to również bardzo wygodne rozwiązanie dla samych klientów, którzy nie muszą rejestrować się w sklepach internetowych, aby dokonać zamówienia.

Z dnia na dzień drastycznie wzrasta ilość klientów, którzy dokonują zakupów właśnie przez Internet, co jest solidnym argumentem przemawiającym za tym, że warto jednak rozpocząć promocję swojego sklepu w internecie. Jeżeli prowadzimy tematyczny sklep internetowy to możemy również poszukać stron internetowych związanych z naszym sklepem i spróbować wykupić tam reklamę.

W ostatnim czasie na popularności zyskał także e-mail marketing. Warto poszukać profesjonalnej firmy, która dysponuje wartościową bazą potencjalnych klientów i zamówić u nich mailing. Kampanie mailingowe przynoszą bardzo satysfakcjonujące wyniki i co najważniejsze cena jest zazwyczaj dość przystępna. Uważać trzeba jednak na nierzetelne firmy, które zamiast profesjonalnej bazy danych B2B, oferują nam rozsyłanie mało wartościowego spamu.

Prowadząc sklep internetowy warto również uruchomić własny blog tematyczny lub fanpage na popularnych serwisach społecznościowych, dzięki czemu będziemy mogli również zdobywać wielu nowych klientów i co najważniejsze utrzymywać z nimi pozytywne relacje. Jak widać możliwości jest wiele i tylko od nas zależy jaką drogę promocji wybierzemy.

Autor:
Autorem artykułu jest Agencja Interaktywna GreenWeb – specjalista od marketingu internetowego.